Lycka och tacksamhet

Jag känner mig som världens lyckligaste just nu! Veterinären såg inget konstigt med levern eller något annat i buken förutom ett lite ljusare område på ena njuren men det var inget man behövde oroa sig för. En enorm lättad, går inte ens att beskriva. Var så glad att jag ville gråta. Min katt var så duktig och låg still under hela tiden veterinären höll på med ultraljudet, hon skakade (vet inte om det var för att det var kallt?) men hon låg på rygg med huvudet på min arm och jag pratade med henne för att hon inte skulle bli orolig. Jag höll i hennes framtassar och kliade henne på hakan med ett finger, det tyckte hon var skönt. Veterinären fick raka nästan hela magen så det ser lite dramatiskt ut men snart har det nog växt ut igen. Det hade blivit en missuppfattning med blodprovet som jag väntade svar på så vi fick ta ett blodprov denna gång också (gratis), det visade inget speciellt förutom en aning förhöjt värde vita blodkroppar och lite tecken på uttorkning. Fick tips av veterinären att katter egentligen inte tycker om att äta och dricka på samma ställe eftersom de naturligt inte gör det, så jag har flyttat vattenskålen och även ställt ut en till vattenskål i lägenheten.
 
Jag ska dit igen 7 februari för att följa upp levervärdet, har fått med mig speciella tabletter för levern med aminosyror som jag ska ge 1 gång/dag. Aminosyrorna hjälper till att bygga upp levern och reparera den skadan som kan vara på den (men som inte syns). Frågade förresten hur allvarlig förhöjningen var och veterinären sa att det var en låg förhöjning vilket känns skönt. Jag fick med mig ett foderprov med lightmat hem för att se om min katt tycker om, hon behöver gå ner lite i vikt för att skona leder osv, eftersom hon är steriliserad (sedan många år tillbaka) så lägger hon lättare på sig vikt och därför ska jag vara extra noga med maten nu så hon får en bra vikt och bra hälsa.
 
Jag är så tacksam för att det gick så bra idag. Det jag känner nu är ren lycka, lyckan när den är som bäst. M har varit så snäll och skjutsat mig och stöttat mig båda de här gångerna, hon är en underbar människa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0