Trafikbrott

En kollega på jobbet har två vänner som jobbar på transportstyrelsen och då och då berättar min kollega om roliga saker som händer där eller så jämför vi våra arbetsplatser på ett skämtsamt sätt. Idag kom vi av någon anledning in på att man kan begära ut handligar över trafikförseelser, vilket är offentliga handlingar. De på transportstyrelsen får inte berätta något över telefon, men man kan få papper hemskickade till sig. Gissa vad som kom upp i mitt huvud då? Jo mitt ex. Jag och kollegan ringde en av hennes vänner på lunchrasten och bad om att få ut alla offentliga uppgifter om mitt ex. Det finns över 100 sidor på olika trafikbrott han gjort vilket är helt sjukt, eftersom det är så mycket måste de handlingarna beställas och om några dagar kommer de komma hem till mig. Detta är handlingar som jag kommer skicka till skatteverket om jag får avslag på min ansökan om sekretessmarkering som ännu ett bevis på att han har svårt att respektera lagarna och verkligen inte visar att han har lust att följa dom. När man ansöker om sekretessmarkering på nytt kan man använda sig av domar och andra handlingar som styrker bilden av att personen är farlig om man inte har någon ny händelse kring en själv som hänt att hänvisa till. Allt olagligt mitt ex har gjort sedan jag lämnade honom är alltså till fördel för mig.
 
Det finns personer som är farliga men inte lever ett lika aktivt kriminellt liv eller ständigt bryter lagar som mitt ex gör. Det finns många kvinnor som blivit mördade av någon som knappt har några anmärkningar, men hur skulle de ha kunnat bevisa för skatteverket att mannen är farlig? Att det finns chans att han gör verklighet av sina ord? Jag har också haft tur att jag kan prata för mig, men dom som inte kan det? Ska inte de få samma möjlighet som jag?
 
Nej nu ska jag ut på en promenad, behöver röra på mig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0