Veterinärbesök

Kom hem från veterinären för en stund sedan, vi var inne hos veterinären ungefär 1 timme och hon kollade på ögonen och kände om hon kunde känna något konstigt på kroppen. Min katt var jätte lugn, kollade runt och var nyfiken och hon såg verkligen ut att trivas där, tills det var dags för blodprov. Först satte veterinären på henne en tratt eftersom hon kan bitas och det gick ganska lungt till, men medan hon hade kanylen i benet fick hon plötsligt ett ryck och skulle till varje pris ut ur greppet och få av tratten och eftersom kanylen satt i kom det blod överallt så det blev lite drama där några sekunder. De fick kalla på en till veterinär som skulle hjälpa hålla i men inte ens det gick så de fick sätta in henne i en speciell väska som satt åt mot kroppen och tassarna bara stack fram och göra klart proverna. Min stackars katt var helt slut efteråt. Ska få svar på de olika blodproverna idag och imorgon, hoppas hon är frisk som en nötkärna. Veterinären blev väldigt förvånad över kattens ålder (hon är 12 år) och tyckte hon såg mycket yngre ut så det gjorde mig glad, jag är ju så orolig för att hon börjar blir gammal och skruttig. Fick en ögonkräm med antibiotika utskriven som jag ska ge katten i 7-10 dagar. Totalt gick det hela på 1.980 kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0