Boxningen kan vara en väg från rädslan

Jag är så glad över att jag peppade mig själv att gå på teknikpasset i boxning även fast min kollega inte kunde följa med. Jag kan verkligen tycka det är jobbigt att gå ensam till sånt där man ska vara två och två om man inte känner någon där, jag tycker det kan bli pinsamt och man vet knappt vart man ska kolla eller hur man ska stå eller ha armarna haha det blir liksom stelt och konstigt. Men jag tänkte på allt jag klarat ensam de senaste åren, ska en sån här liten sak stoppa mig då? Absolut inte! Jag tänker inte vara beroende av någon annan och jag SKA träna oavsett om min kollega är med eller inte, hennes schema ska inte få styra mitt liv och min träning.
 
Boxning är verkligen min grej och det var väldigt trevliga människor på passet, jag och en kvinna hittade snabbt varandra och tränade hela passet tillsammans och vi peppade varandra. Teknikpasset innebar såklart att man går igenom olika slag från grunden eftersom man inte hinner göra det på de vanliga passen. Uppercut, knäspark och "skrevsparken" tycker jag är enklast, de andra slagen är svårare att få till.
 
Jag tror boxningen kan vara ett bra sätt att bli av med min rädsla för att bli attackerad. Boxning = styrka och självkänsla, i alla fall för mig och jag har tidigare känt att jag är hjälplös om jag blir attackerad för att jag inte kan försvara mig men boxningen gör mig mentalt och fysiskt starkare. Det är precis det jag behöver!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0