Sockerfri månad - klarar jag det?

Idag hade jag med mig kronärtskocka, quinoa, kidneybönor, munggroddar, fetaost, gurka och isbergssallad i lunchlådan. Jättegott och nyttigt! Till mellanmål blev det surdegsknäcke med keso och avokado. En kollega på jobbet (som även är M's son) ska köra en deffmånad från och med idag och jag funderar på att haka på... det som gäller är alltså inget godis eller socker på 1 månad, tror ni jag klarar det? Jag har tidigare inte klarat mer än 7 dagar så det är ju verkligen en tuff utmaning men jag ska verkligen göra mitt bästa. Min kollega drar även ner på kolhydrater osv men jag struntar i det, det är sockret som är den stora boven (ni som inte läst boken Ett sötare blod, gör det!).
 
Om en timme ska jag till gymmet och träna, har fortfarande ont i ryggen så det blir ganska lugn träning. Igår gick jag en mil vilket var skönt, det var dock lite kyligt ute men jag hade på mig ordentligt med kläder så jag slapp frysa (vände i porten och hämtade en tröja).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0