Traumabehandling

Idag har jag suttit hela arbetsdagen och lärt upp en ny kollega som började nu i mars, hon skulle egentligen bli upplärd av en annan kollega på min avdelning men hon hade sagt till chefen att hon ville sitta med mig istället.
 
15.30 hade jag tid hos Anders men jag var där tidigt så vi började lite innan istället, var nervös eftersom vi skulle göra en EMDR-behandling som är en typ av traumabehandling men det gick jätte bra och det var ingenting att vara nervös över egentligen. Jag hade föreställt mig att det skulle vara värre än det var men det kändes bra. Jag får se hur jag sover i natt, om jag får mardrömmar eller om jag plötsligt får starka minnesbiler under dagen.
 
Imorgon ska jag på boxning istället för matchen som det var tänkt att jag skulle på, är supersugen på att träna! Speciellt eftersom det blir mycket skräpmat och ingen träning fredag-söndag. Jag och Anders pratade om att det är bra exponering med boxningen och att det kommer stärka min självkänsla. På boxningen står vi i vissa övningar med en kudde mot kroppen och tar emot slag från den andra man är i par med och det kan i vissa stunder vara jobbit eftersom det blir hårda slag och kroppsliga minnen gör sig påminda.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0