Touch mobil är inte säker



Touchmobil är inget att rekommendera för de i min situation, speciellt inte de mobiler som endast är med pekskärm utan någon knappsats. Om det händer något och man snabbt behöver ringa 112 så tar det längre tid att ringa från en touch då de är mer komplicerade och man kan komma åt andra knappar än de man egentligen vill trycka på när man är stressad.

Jag hade en touch telefon för några år sen och den hakade upp sig hela tiden och ibland funkade det inte att trycka på skärmen, speciellt när det var kallt ute. Just nu har jag två telefoner, en för myndighetskontakter och en privat. Den jag använder för myndighetskontakter är en billig och enkel telefon som jag köpt på clas ohlson och den andra är lite mer koplicerad men ändå lättmanövrerad om jag snabbt behöver ringa. Så jag har båda jag kan ringa ifrån om något händer men föredrar att ringa från den enkla telefonen eftersom man känner sig mer "hemma" med och vet hur den fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0