Man är aldrig så klok som i efterhand

Jag gick till tandläkaren för ett tag sen, tror det var i augusti, för en undersökning för det såg ut som jag hade hål i en tand men det visade sig att det bara var en liten bit av lagningen som hade gått sönder. Eftersom jag inte hade ont eller något så tänkte jag att det inte var så brottom med att fixa det för även om det bara skulle kosta 300 kronor (vilket inte alls är mycket om man jämför med vad det kan kosta) så tyckte jag det var onödigt att lägga dom pengarna på något jag inte hade problem med utan behövde dom till annat. Men nu ångrar jag mig, så klart, för jag började få ont i tanden i lördags och jag har inte alls råd att gå till tandläkaren nu när jag behöver alla pengar till att flytta! Kommer säkert också kosta mycket mer nu när jag väntat plus att jag kanske kommer få betala för en ny undersökning eftersom det ändå gått ett tag. Typiskt.




 Man kan tydligen få vitare tänder genom att gnugga en halv jordgubbe mot sina tänder i några minuter, det är så klart inte permanent med effektivt om man vill ha vitare tänder för en kväll



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0