Annandag påsk

Idag har jag mått mycket bättre och förkylningen är under kontroll. På förmiddagen gick jag ut och satte mig i solen med min ena katt i nästan 1 timme innan jag gick in igen. När vi är ute håller sig katten vid mig hela tiden på lite olika avstånd, hon kan lägga sig i skuggan i någon buske, strosa omkring, lägga sig brevid mig i solen, spana på några fåglar, äta lite gräs eller fånga flugor. Ibland sätter hon sig precis framför mig och håller koll på vad som händer runtomkring, nästan som att hon vaktar mig lite. Hon är så fin min katt, blir så lycklig över att se hur glad hon blir när hon nu får komma ut i sol och värme när hon legat hemma hela vintern.
 
Innan jag cyklade till mataffären gick jag ut och satte mig i solen en liten stund till, men nu ligger jag i sängen med mina katter precis brevid och har lite ångest över att gå till jobbet imorgon. Försöker dock tänka på att det endast är en 4-dagars arbetsvecka både denna vecka och nästa vecka. På fredag slutar jag också 14.45 och nästa tisdag ska jag på ansiktsbehandling vilket jag ser fram emot, fick ett presentkort av kollegor när jag fyllde år på 600 kronor som går ut i maj så det var på tiden att jag tog tag i det och bokade en tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0