Halsont

Jag har inte varit sjuk sen januari 2012 men nu är det nog dags. Vaknade med halsont som har hållit i sig, jag har dock inte känt mig så dålig att jag någon gång under dagen funderat på att gå hem. Jag tar paus från gymmet idag så får jag se hur jag känner mig imorgon men troligtvis blir det ingen träning imorgon heller, det är bättre att avvakta några dagar än att träna i mitt skick och sen bli så dålig att man inte kan träna på flera veckor. Igår körde jag hårt på gymmet, både styrketräning och kondition så jag känner mig rätt nöjd ändå.
 
Igår började jag göra om lite hemma, tog bort, tog fram och flyttade saker. Städade även som en galning. Jag fick ett sånt där "ryck" som man kan få ibland då man kännar att man är trött på hur det ser ut hemma och behöver förnyelse och nya intryck. Efter jobbet gick jag förbi blomaffären och köpte en vit kruka som jag hängde i fönstret och satte i en lyktranka som jag passade på att plantera om samtidigt, blev hur fint som helst! Igår såg jag också på tv att man kan plantera toppen av en ananas (bladen) i jord och på så sätt få en växt. Jag var bara tvungen att pröva så jag gick förbi mataffären och köpte en annanas och vred av toppen, tog bort några blad längst ner (vilket gör att man kan se små prickar som är rötterna som kommer växa fram) och stoppade ner den i jord och vattnade. Jag har en speciell lampa hemma som jag ska låta den stå under och sedan bara hålla tummarna att det tar sig, skulle vara jättekul!
 
 
Min ananasplanta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0