Hälsosammare alternativ till socker

Igår precis när jag vaknat fick jag ett meddelande från en kollega som slutade med att vi bestämde oss för att träffas. Jag cyklade till gymmet innan och hann endast gymma 35 minuter innan jag var tvungen att cykla hem för att duscha och göra mig i ordning så jag skulle hinna till stan. Det var jag och två kollegor till som träffades, vi tog en sallad och satte oss på caféts uteservering, men det var lite kallt. När vi ätit klart gick vi lite i affärer och bestämde oss sedan för att ta en mjukglass, jag och min kollega C som har sockerutmaningen "sockerfri månad" tyckte vi kunde unna oss en glass eftersom det viktigaste är att klara utmaningen och bli av med sötsuget, en glass på hela månaden gör knappast någon skillnad. Förresten så går sockerutmaningen jättebra för mig, har inget sockersug och nu har jag klarat 7 dagar! I fredags åt jag chilinötter och vindruvor och drack ren apelsinjuice som kvällssnacks, jag trodde aldrig att det skulle gå såhär smärtfritt. Jag är ju van att dricka cola, äta godis, bullar, chips, pizza osv osv på fredagar som jag haft som ätardag men nu är jag verkligen inne på det här med att äta nyttigt och tänka på hälsan. Idag köpte jag kokossocker från Kung markatta efter gymmet (där jag körde 11 km på crosstrainer - svettigt!) som är ett hälsosamt alternativ till vanligt raffinerat socker, ska pröva det när jag är klar med sockerutmaningen och enligt min vän J är det riktigt gott.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0