Kontokort på vift

Från och med idag och till ej exakt specificerad tid har jag 2.120 kronor att leva på (dock förhoppningsvis till senast nästa vecka). Mitt bankomatkort går ut nu sista april och jag har sett i internetbanken att ett nytt kort ska ha skickats men inget har kommit så jag ringde till min bank och frågade om det och fick då veta att det skickades i slutet av mars. Det betyder alltså att min post har kommit bort, antagligen hos skatteverket, vilket med min erfarenhet kan betyda att någon annan med skyddad identitet har fått det. Aja, borta är det i alla fall och kortet spärrades och de har beställt ett nytt med ett nytt kortnummer eftersom man inte vet vem som har tillgång till det dom skickade. Detta betyder att det gamla kortet som jag har nu också spärrades eftersom det kortet och det borttappade kortet har samma kortnummer). Det tar normalt mellan 3-5 bankdagar för att få ett nytt kort men eftersom min post går genom skatteverket tar det längre tid, har jag riktigt otur så kommer mitt brev bort igen eller fastnar extra länge hos dom som hanterar posten. Jag håller tummarna för att det här går smidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0